Trends in vakantieland

Gingen we vroeger ‘s zomers nog massaal naar de camping, nu zijn we op zoek naar meer luxe. Een verblijf in een vakantiewoning biedt dé uitkomst. Het liefst op een resort op een toplocatie met alle mogelijke voorzieningen en een fantastische service. Dat is wat Roompot ziet én biedt. Wat we nog meer zien aan trends in vakantieland? We zetten het voor u op een rijtje.

1. Zoektocht naar rendement

De spaarrentes zijn vandaag de dag lager dan laag. Meer dan ooit zijn mensen dus op zoek naar een alternatief met een beter rendement. Vakantiewoningen bieden naast een aantrekkelijk rendement tevens veel plezier. Ook Belgen kijken met belangstelling naar vakantiewoningen over de grens, aangezien ze in Nederland betere kansen zien. Geen registratiekosten bijvoorbeeld en de recuperatie van BTW bij verhuur, waardoor de initiële investering met 21% wordt verlaagd.

2. Veel vraag = veel aanbod

Met de vergrote vraag naar vakantiewoningen, is ook het aanbod op de markt gestegen. Fijn voor kopers. Zij hebben immers wat te kiezen. Maar critici vragen zich af of er op den duur niet teveel vakantiewoningen zijn voor het aantal geïnteresseerde huurders. Bij Roompot zien ze dat dit prima in evenwicht blijft. Veel van de parken die Roompot realiseert, zijn transformaties van campings naar resorts met vakantiewoningen. Aangezien er minder vakantiehuizen dan caravans en tenten op een beschikbaar oppervlakte passen, neemt het aantal eenheden vaak juist af. Van verzadiging is dus geen sprake.

3. Nederland is zo gek nog niet

Met alles wat er in de wereld gaande is, zijn we meer en meer van een vakantie in eigen land gaan houden. Geen gedoe met luchthavens en overvolle wegen, gewoon binnen een uurtje of twee op de plaats van bestemming en het genieten kan beginnen.

4. Met z’n allen

Vakantie vieren doen we steeds vaker samen. Met meerdere generaties bijvoorbeeld, opa en oma gaan mee. En samengestelde gezinnen van 6 of meer personen zijn ook geen uitzondering meer. De vraag naar grotere vakantieverblijven stijgt daardoor. Hier houdt Roompot bij de realisatie van haar vakantiewoningen rekening mee.

5. Vaker korter

Eén keer per jaar een lange vakantie? Nee, tegenwoordig gaan we liever meerdere keren per jaar op een korte vakantie. Zomaar eens spontaan een lang weekend of een midweek er tussenuit. Kort van tevoren willen we dit kunnen beslissen en boeken. Met de handige reserveringstool van Roompot is dat gelukkig geen probleem.

6. We ♥ de kust

Over deze trend kunnen we kort zijn. De kust is veruit het meest in trek bij recreanten. Ook in de winter is het een gewilde plek.

7. Duurzaamheid

Roompot hecht grote waarde aan het milieu en is continu op zoek naar manieren om haar parken duurzamer te maken. Het meest duidelijke voorbeeld daarvan is de realisatie van Roompot Water Village, met 100% gasloze woningen. Daar zijn ze trots op.

De trends in vakantieland merken wij uiteraard ook goed op de Roompot parken. Roompot heeft de afgelopen jaren een mooie groei laten zien en, belangrijker misschien, heeft ook bewezen dat het tegen een stootje kan wanneer het economische klimaat veranderd.

De trends in vakantieland merken wij uiteraard ook goed op de Roompot parken. Roompot heeft de afgelopen jaren een mooie groei laten zien en, belangrijker misschien, heeft ook bewezen dat het tegen een stootje kan wanneer het economische klimaat veranderd.

Bent u benieuwd naar de voordelen van een eigen recreatiewoning bij de Roompot Group? Vraag een persoonlijk adviesgesprek aan met een van de makelaars van Roompot Projects.

Adviesgesprek aanvragen